Köpvillkor

BESTÄLLNING

Din beställning kan du göra antingen på vår webbsida www.mattssonsfoto.se, på e-post info@mattssonsfoto.se eller på telefon 046-14 85 00. En beställningsbekräftelse skickas ut till angiven e-postadress, oftast inom några minuter. Om du mot förmodan inte skulle få någon bekräftelse så måste du höra av dig till oss.

För att göra en beställning måste man vara 18 år alternativt ha målsmans godkännande. 
Mattssons Foto förbehåller sig rätten att neka kund ett köp.
Alla beställningar anses som bindande och falska beställningar polisanmäls utan undantag. 
Vi loggar IP-nummer på alla beställningar. Om du gjort en beställning av misstag måste du kontakta oss omedelbart.


BETALNINGSVILLKOR

"Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa.

Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp.

Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation."

Betalning av varor kan ske med visa, mastercard, klarna faktura, klarna konto eller via postförskott. Vid leverans mot postförskott löser du ut ditt paket på postkontoret, hos ditt postombud eller direkt från transportören.

SWISH
Vi har idag möjligheten att ta emot betalning via swish, dock måste du kontakta oss via mail eller telefon, då vi i nuläget arbetar med vår hemsideleverantör för att integrera Swish som betalningsalternativ på hemsidan. I nuläget kan inte Jetshop leverera denna tjänst men vår förhoppning är att det ska integreras så snart som möjligt.

Vill du betala med swish ber vi dig kontakta oss på 046-2111204 eller info@mattssonsfoto.se.
Vi ansvarar inte för felöversättningar.

PRISER

Priserna framgår i vår webshop och är alltid aktuella. Mattssons Foto & Video AB förbehåller sig rätten att när som helst justera priserna. I händelse av prishöjning efter lagd order, kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar order som redan lämnat vårt lager. Vi reserverar oss för att tekniska fel kan orsaka felaktiga priser på hemsidan.


LEVERANSTID
Den normala leveranstiden är 1-4 arbetsdagar, lite beroende på var i landet du bor. Avvikelser kan förekomma.
Vi kan inte bli ansvariga att leverera en produkt som är slutsåld eller har utgått ur sortimentet. Om en produkt inte skulle gå att leverera meddelar vi detta via e-post.

LEVERANSSÄTT
Alla produkterna levereras från vårt lager. Detta sker med hjälp av Posten eller DHL Service point. Postpaket & DHL  hämtar du själv på ditt postkontor eller hos ombud under deras öppettider.

Leveranser med hemleverans måste du kontakta oss så vi kan ändra till hemleverans.

Dock måste man vara hemma vid tilltänkt leverans, annars kan extra avgifter tillkomma om de inte kan levera de när de kör ut, dessa faktueraras i efterhand.

FRAKTKOSTNADER
Våra fraktkostnader är baserade på Postens taxa. Alla beställningar över 1000kr har fri frakt.
Den faktiska fraktkostnaden inklusive postförskottsavgifter visas alltid sedan du loggat in i kassan. 
Leverans sker som postpaket, företagspaket eller i vissa fall med bussgods.

ÖPPET KÖP
Vi har alltid 14 dagars öppet köp/returrätt gäller från du mottagit paketet.
Produkterna måste returneras i originalförpackning och får inte vara skadade och skall vara komplett som när du mottagit produkten.

Om det saknas något, t ex en fjärrkontroll så kommer vi att debitera dig för detta. 
Kvitto eller fakturakopia måste alltid bifogas returen. Du som kund betalar alltid returfrakten.
Vi löser inte ut returer som skickas mot efterkrav/postförskott.

Vänligen kontakta oss vid tveksamheter.

REKLAMATION
Vid alla fall av reklamationer tillämpar Mattssons Foto konsumentköplagen. Vi åtar oss givetvis att byta felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnader för dig som kund.
Synliga fel ska anmälas direkt till personalen på postkontoret eller till chauffören. Lös i detta fall inte ut ditt paket. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 dagar efter leverans.

OUTLÖSTA PAKET
Ett outlöst paket debiteras med 400 kr och kostnaden faktureras i efterskott. Om inte betalning sker inom utsatt tid vidarebefordras kraven till Intrum Justitias inkassoservice. Inga undantag görs!

PRODUKTER
Samtliga produkter som vi har på webbsidan finns även i våran butik i Lund, i vissa fall kan detta röra sig om sista ex (demoex) som varit uppackad på display i våran fysiska butik, dessa blir kontrollerade innan dessa sälja, men samma garanti villkor gäller vid köp av ett demo. Ibland kan de även röra sig om returer från Kunder, även dessa kontrolleras innan de säljs igen, detta beror på att man har 14 dagar öppet köp när man beställer via hemsidan, dock så har man som kund ansvar att kameran inte använd mer än för att testas i kontrollerade miljöer.

GARANTI 
Om inget annat anges gäller 12 månaders garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv t ex vatten- eller stötskada eller felaktig hantering gäller inga garantier. Garanti gäller inte vid åsknedslag eller liknande väderpåverkan.
Om produkten modifieras med en icke officiell programvara upphör garantin att gälla om felet beror på detta.
Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. 
Vid garanti- och andra serviceärenden betalar du som kund alltid frakten till service och vi eller serviceverkstaden står för returfrakten.

SÄKERHET
Vi lämnar under inga omständigheter ut några personuppgifter. Det gäller även e-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt så som postförskott, visa, mastercard, klarna konto och klarna faktura. 

RESERVATION
Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.
Såsom slutsålda varor eller utgångna modeller.


KUND UTOMLANDS
Vi levererar till kunder i hela Europa. Speciella regler gäller vid leveranser till andra länder än Sverige.
Norska kunder som bor nära den svenska gränsen bör i första hand beställa sitt paket poste restante. Paketet hämtas då ut på ett svenskt postkontor och du slipper en dyr och långsam transport.
Vänligen kontakta oss vid beställning från annat land än Sverige. Vi försöker lösa det mesta.